vineri, 9 mai 2014

Primul pas

De mult trebuia sa fi facut acest pas. O casuta departe de oras. Cu livada, iarba inalta, mult lemn in jur si sobe! Da, sobe, cutiile acelea din placi ca de faianta in care se da foc la lemne si care, culmea, face si caldura in camera. Nu stiti voi care dati drumul la caldura din butonul acela pe care scrie "Celsius" in dreptul unor numere din doua cifre.
Da, am luat-o...

Este suficient pentru noi si, cel mai important, Maria poate sa alerge cat vrea, pe unde vrea, fara teama de a pati ceva din cele ce se intampla, de regula, la oras.
De exemplu, ieri s-a intamplat asta:
Ei bine, am cautat cam un an dupa ce am rasucit pe toate partile ideea cam inca un an.
Cel mai dificil a fost sa trecem de piedica confortului in care totul e la o lungime de brat. La tara trebuie sa pui mana si sa iti planifici nitel traiul.
Ce ne-am dorit:
-Liniste;
-Strada fara masini;
-Curte generoasa, in jur de 1000mp;
-Posibilitatea de a cultiva niste legume pe langa casa;
-Acces rapid, maxim la 2 ore de mers linistit din Bucuresti;
-Casa "onesta", adica vezi ce primesti, nu case cu enspe camere, cablu TV, gaz dar veceu in curte;
-Vecini ceva mai incolo, nu prea aproape, dar totusi gata sa vina la nevoie
Evident, criteriile de selectie restrictionau aria de cautare si chiar si cand ele au fost indeplinite, intentiile cretine ale guvernantilor au pus pe lista si lipsa atractivitatii pentru gazele de sist>

Cum sunt si radioamator, identificarea locului potrivit includea si criterii de zgomot radioelectric, degajare in plan orizontal si o anume forma a proprietatii care sa permita instalarea de antene.

Zona am identificat-o. Dincolo de Breaza. Am fost inainte si in zona Sotrile-Vistieru insa pe acolo pamantul o ia razna si tot curge la vale cu pomi, drumuri si case. No way!

Pana la urma, am gasit o casuta in Draganeasa, ce tine de comuna Provita (de Jos, pentru cunoscatori).

 
Casa este construita in lung, pe axa Vest-Est (poza este dinspre Vest).
Este din barne de lemn valatucit, tencuit, cu acoperis acoperit cu tigla.
Este construita prin anii 50 si dincolo de ea este si un sopron.
In stanga, o constructie recenta, din lemn care poate fi orice, de la bucatarie de vara la shack. Evident, va fi shack-ul meu de radioamator!
E interesant ca am inceput cautarile cu aceasta casa!








Avem si beci in care, surpriza, este o fantana.


Ma rog, mobilierul este "eclectic". O parte de la vechiul proprietar, o parte vine din istorie.
Din fericire, incaperile sunt cu dusumea care (crima!) au fost acoperite cu o mocheta...
Urmeaza scoaterea mochetei, slefuirea usoara a dusumelei si acoperirea cu lac.

Nuantele dominante vor fi Wenge si stejar.

Holul va fi impartit in doua; in partea de Nord, vom face o baie cu tot ce ne trebuie. Sistemul de apa (rezervor, filtre, pompe si boiler) va fi in beci.

Holul in care va fi baia:


Am trisat nitel, deja am facut-o!
Perete de rigips, izolatie de vata minerala si usa de 80.



Sa revenim insa la curte, unde este o livada exceptionala!





Un comentariu:

  1. Mi-ai facut si mie pofta de o asa aventura. Poate nu chiar in acelasi sat, nu de alta dar sa nu ne crestem unul altuia densitatea de RF.
    Succes,
    73
    Morel
    4X1AD
    ex.YO4BE

    RăspundețiȘtergere

Puteti lasa un comentariu aici. El va fi moderat pentru a elimina spam-ul. Va rog sa ramaneti in limita decentei. Multumesc.